Man slog dørene op den 12. april sidste år, og på de otte måneder, restauranten har været i drift, har flere end 31.000 gæster været forbi, og også gæstetilfredsheden ligger i top. For at imødekomme den store succes, er man lige nu i gang med at renovere centrale områder i restauranten – køkkenet udvides, baren re-designes og man opsætter nye akustiklofter. Renoveringen afsluttes i løbet af de kommende uger og Restaurant Kaj genåbner for gæster den 21. marts. Det er allerede nu muligt at reservere bord til den 21. marts og frem.
En større renovering skal være til glæde for både gæster og medarbejdere
Med flere end 31.000 gæster i restauranten i 2024 på blot otte måneder, er forventningerne til 2025 høje hos Restaurant Kaj, hvor man budgetterer med et gæsteantal på 36.000 i det kommende år. Og for at imødekommende det store antal gæster og sikre sig, at både gæsteoplevelsen forbliver i top og at medarbejderne har optimale forudsætninger for at håndtere så mange gæster, tog man i slutningen af 2024 beslutning om at igangsætte en større renovering.

Casper Grøn, ejer af Restaurant Kaj, uddyber: - Det er med meget stor glæde og stolthed, at vi hos Restaurant Kaj i vores første år kan konstatere, at vi har haft nærmest en drømmestart. Og det skyldes i høj grad vores dygtige medarbejdere samt den flotte opbakning fra lokalbefolkningen i Helsingør og omegn, som fra første dag, har været med os. Men det skal ikke være nogen hemmelighed, at det har været noget af en logistikopgave undervejs at håndtere så mange gæster i vores restaurant.
Det har krævet en kæmpe indsats af vores medarbejdere i både køkkenet og i restauranten at få det hele til at gå op. Så for at få et langt mere effektivt køkken og give medarbejderne bedre plads og dermed bedre arbejdsforhold, hvilket er utroligt vigtig for mig, så udvider vi nu vores køkken med 15-18 m2. Vi får også givet vores bar et løft. Der vil fremover være en særlig barstation, hvorfra vi kan mixe gode drinks og cocktails til vores gæster. Og sidst, men ikke mindst, så opsætter vi helt nye akustiklofter i restauranten, så vi dermed får skabt langt bedre lydforhold. Det mindre støjniveau vil gøre, at vores gæster kan tale og hygge sig sammen uden at skulle ”råbe” til hinanden også selvom vi har en fyldt à la carte restaurant med mange gæster eller når man holder et privat selskab hos os, hvor der fx skal være plads til at holde taler, som alle let skal kunne høre.

Populær onsdagstradition på Restaurant Kaj
Med så mange gæster i restauranten i det første år, har der mere eller mindre været fuldt booket de fleste dage i Restaurant Kaj. Og også selskabsgæsterne tegner sig for en flot andel af gæsteantallet – flere end 6.000 valgte at afholde en af familiens store mærkedage på restauranten. Men en helt særlig aktivitet har været en kæmpe succes hos Restaurant Kaj, nemlig deres faste tradition med at servere stegt flæsk med persillesovs hver onsdag året rundt.
Casper Grøn, ejer af Restaurant Kaj, fortæller: - At vores onsdags flæsk er blevet taget godt imod af borgerne i Helsingør, skal der vist ikke herske tvivl om. Vi har i det forgangne år kunnet servere stegt flæsk med persillesovs for flere en 100 gæster hver onsdag – ganske enkelt fantastisk. Og det var præcis det, vi drømte om – at være en restaurant, hvor man kunne opleve den finere gastronomi de fleste aftener i ugen, men også et sted, hvor man på en almindelig hverdag kunne spise sig mæt i en dansk klassiker. Og med så stor en opbakning fra de lokale, så fortsætter vi naturligvis den gode tradition efter genåbningen af restauranten senere på måneden, og vi glæder os meget til at byde gæsterne velkomne til masser af hyggelige onsdage med stegt flæsk og persillesovs i det kommende år.