Eksklusive Umami bliver mere folkelig

Eksklusive Umami bliver mere folkelig

Sabina
Spiseliv.dk

Den eksklusive gourmetrestaurant Umami har gennem flere år været et populært valg for danske og udenlandske jetsettere, og stedet er et af elitens foretrukne. Nu skruer restauranten ned for pynt og pris og op for en spiseoplevelse til et bredere publikum. Råvarer, drinks og stemning er stadig blandt byens mest eksklusive.

 

Det japansk-franske fusionskøkken på Restaurant Umami har siden starten i 2005 henvendt sig til en mindre skare af kvalitetsbevidste livsnydere med pengepungen i orden. Restauranten er blevet kendt som en designorienteret gourmetrestaurant med stærk japansk inspiration. Nu justerer selskabet bag restauranten, Copenhagen Concepts, på dele af konceptet for Umami, så oplevelsen bliver for de mange i stedet for de få.

- Gæsterne vil gerne have høj kvalitet, store smagsoplevelser og kreativitet, men der er samtidig en trend hen mod det mere uformelle og et mere simpelt udtryk. Og så er der en øget opmærksomhed mod, hvad man får for pengene. Derfor justerer vi nu på Umamis koncept og skaber nogle nye retter, der er mere enkle i smag og udtryk og til et prisniveau, hvor flere kan være med, siger Christian Paradisi, chefkok og medejer af Restaurant Umami. 

 

Uformelle restauranter hitter
Med Umamis nye, mere simple og uformelle koncept indskriver restauranten sig i rækken af københavnske toprestauranter, der i løbet af de seneste år har forladt et eksklusivt gourmetkoncept til fordel for et mere uformelt og prisbilligt alternativ. Formel B er et godt eksempel, men også Restaurationen har med succes sadlet om og blevet mere folkelig.  

Umami går med den nye profil også efter de unge. Det kræver sit at holde sig på toppen, som Umami har gjort i otte år. I dag er dining blevet for alle, og især de unge prøver meget af inden for restaurationsscenen. Derfor vil Umami også markerer det nye koncept ved i fremtiden at lade deres bar, U-bar, med nogle af verdens bedste bartendere, være en større del af Umami oplevelsen. F.eks. med DJs, lounge og fokus på drinks før, drinks efter og drinks pairing med retter, hvis man vil det. Den prisvindende drink Ginger Passion serveres for eksempel kun ét sted i Danmark.