Ærefrygten kunne vi nu godt have lagt på hylden, for forandringen på det "nye" d'Angleterre giver sig især til kende i hotellets restaurant, hvor køkkenchef Ronny Emborg styrer slagets gang. Ronny Emborg var som køkkenchef på AOC med til at skaffe restauranten en michelinstjerne, og med en fortid på en af verdens bedste restauranter, elBulli, er han et af den gastronomiske stjernehimmels mest lysende talenter. I Hotel d’Angleterres nyåbnede gourmetrestaurant, Marchal, er det ham, der tegner linjen for et sted, der på én gang er for eliten - og for alle os andre. Han tager gæstfrit imod på sin nye hjemmebane og fortæller:

 
“Vores gæster er folk, der er godt vant. Hvis de har lyst til at bestille alt på room service-kortet, så gør de det uden at skænke det en tanke, at det kan være en udfordring for køkkenet. Og selvfølgelig skal de have det, de bestiller, og de skal have det hurtigt, for her kan man få det lige, som man vil,” siger Ronny Emborg.
 
Det gælder naturligvis, hvis man er en stenrig hotelgæst, som har lyst til alt fra room service-kortet eller en klassisk middag i restauranten, Marchal. Her kan man for 500 kr. per person få Ronny Emborgs “livretter”, som er klassiske retter i moderne fortolkninger, for eksempel chateaubriand glaceret i trøffelsky eller hummer i to serveringer. Man kan også gå a la carte og vælge så mange småretter, man har lyst til, for eksempel saltet jomfruhummer, stegt pighvar, glaserede brisler, stegt foie gras, kaviar og meget mere. 
 
Man skal have lyst til at parkere cyklen
Men det, at man kan få det, som man vil have det, gælder også, hvis man er en ganske almindelig københavner med en sund appetit og lyst til at stille den på en af byens bedste restauranter.
 
“Man skal have lyst til at parkere cyklen og komme ind og spise en enkelt ret og drikke et glas vin til frokost. Det behøver ikke nødvendigvis være til 5 retter,” siger Frank Henriksen, der er Director of Food & Beverage på Hotel d’Angleterre.
 
Som før er der oplagt mange jakkesæt at spotte i Hotel d’Angleterres restaurant, som er en blandt få københavnske frokoststeder i gourmetklassen. Men det er også helt i orden at gå ind ad d’Angleterres svingdøre, selvom man ikke er i sit fineste tøj, og det er Ronny Emborgs og Frank Henriksens fælles håb, at endnu flere vil gøre det.
 
“Før i tiden kunne folk ikke finde på at gå ind i jeans og shorts. Der herskede en andægtig stemning omkring hotellet, hvor folk, der ikke boede her, nærmest ikke turde gå ind ad dørene. Den gamle forestilling om, at Hotel d’Angleterre er et lukket sted kun for hotellets gæster, vil vi gerne gøre op med,” siger Frank Henriksen, og Ronny Emborg forsikrer:
 
“For os i køkkenet er det kun med til at gøre det spændende, at alt ikke følger et fast skema. Vi er glade for udfordringer, og dem får vi mange af, for hos os skal der være frihed til at vælge, hvordan man vil have det.”
 
Hotel d’Angleterres restaurant, Marchal, har åbent til morgenmad, frokost og middag alle dage. Om morgenen kan man få morgenbuffet med tilvalg af flere forskellige slags æg. Til frokost serveres lette retter i forretsstørrelse, hvor fire serveringer bør stille sulten, men man kan starte med et par stykker og se, hvor langt man når. De lette retter går igen på aftenkortet, hvor man også kan få Marchals ‘livretter’ i hovedretstørrelse. Hotel d’Angleterre huser udover gourmetrestauranten Marchal også baren Balthazar Champagne Bar, hvor eksklusive omgivelser og kompetent service ligesom i restauranten kombineres med en afslappet stemning.